sistema binario borsa

Kesätarinoita: Pontikkaa fillarikommareilta

supporti e resistenze nelle opzioni binarie 28.07.2016 | | Yleinen

autopzionibinarie frode notizie Isäni keitteli aikanaan 70-luvulla pontikkaa. Ponutehdas oli viritetty kerrostalokaksion vessaan. Pannut oli taidettu takoa itse Valmetin valimolle tai jossain muussa konepajassa muun työn ohella, niin kuin monilla oli tuolloin tapana.

option 24 binarie Artesaanien työtä alusta loppuun siis.

binäre optionen legal Viinaa sai toki 70-luvullakin helpommin Alkosta mutta kallista se oli silloinkin. Ja onhan siinä itse tekemisessä oma viehätyksensä. Vaikka maku ei olisi ihan priimaa. Sen tietää jokainen joka on tehnyt kiljua.

trading online binario in 60 secondi Pontikalla on huono maine. Se ei ole kovin salonkikelpoinen juoma. Johtuen kenties siitä, että sitä on pitänyt tehdä salassa, makuun ei ole kiinnitetty niin huomiota.

binäre optionen steigen oder fallen Mutta taannoin matkalla opin, että pontikka voi olla mahtavaa juomaa ja oiva brändituote. Vielä kun sen myy oikein.

Kööpenhamina on hipstereiden mekka

نقطة الفوركس Timo Soini taitaa vihata Tanskaa ja etenkin sen kaunista pääkaupunkia Kööpenhaminaa. Köpishän on pyöräilyn mekka ja tietyillä alueilla oikea hipsteri-ghetto. Punavuori ja Kallio jäävät kauas taakse.

forex priser Tsygät on nostettu autojen kanssa tasavertaiseen asemaan. On hieno nähdä kun tietä on varattu kristillisesti yhtä paljon kullekin liikkumismuodolle: autoille, pyörille ja jalankulkijoille. Ja pyöriä riittää.

come investire su pluss5 Linssisoppahippien mekka on kadunpätkä nimeltä Jægersborggade. Katu on täynnä toinen toistaan viehättävämpiä kivijalkaputiikeja ja ravintoloita: on puuroravintola, viinibaari, jäätelöpuoti, jossa jätskit tehdään käyttäen nestemäistä typpeä, mehubaarin ja vihanneskaupan yhdistelmä, mikrokokoinen kahvipaahtimo ja paljon muuta.

opzione binarie conviene Nakkimukifasistien on vaikea sulattaa tällaista määrää nautintoa, tekemisen ja yrittämisen meininkiä mutta urbaanille nyhtökaurataistolaiselle tämä on paras paikka maan päällä.

Kivijalkapuoti paljastuu viinakaupaksi – jossa saa maistella tuotteita

forex ou opcoes binarias Astuin erääseen viehättävään kivijalkaan, joka paljastui ilokseni viinakaupaksi. Puoti oli pikkaisen hämyinen, vanhan ajan henkeen tummalla puulla vuorattu. Mutta hyllyt notkuivat pelkästään laatuviskejä, vodkaa, giniä ja muita herkkuja.

stock options company not public Ja mikä erikoista ja ennen kuulumatonta: kaikkia tuotteita sai maistaa!

plataformas de opciones binarias reguladas Kauppiaat tietää: jos asiakkaille antaa maistiaisia, ostotodennäköisyys kohoaa pilviin. Siksi tuote-esittelijät. Siksi juustokuutioita ja leivän kannikoita lähimarketissa.

opcje binarne knf Ja jos kohteena on alkoholi, niin voi pojat. Kun suomalainen saa ilmaisen ryypyn, tulee kauppiaasta paras kaveri. Silloin ei puodista lähdetä tyhjin käsin.

binäre optionen optionshandel binÃÂÂÂà Itse menin katsomaan mistäs kaupasta tässä on kyse. Lähdin mukanani 150€ edestä tärpättiä.

Brändäämistä jenkkimalliin

Pontikka on viinaa sen syntisimmässä muodossa. Valtiovallan kiellot ja metsienmiesten ahavoituneet makunystyrät ovat tehneet tämän.

Mutta kivijalkahipsteri-alkon ponupullo oli brändätty viimeisen päälle.

Kyseessä oli maissista valmistettua jenkkipontikkaa. Ole Smoky Moonshineä.
Pontikka moonshine Louhia

Purnukan muotokieli viittaa jonnekin amerikan syrjäseuduille missä heinähatut tai laitapuolen asunnottomat hobot vetää kotipolttoista kaksin käsin suoraan astiasta. Siinä on jotain alkukantaista. Nostalgista. Kiellettyä mutta kiehtovaa.

Mutta samalla juoma on puhdasta ja laadukasta. Se ei pistä irvistämään. Siinä on jokin jännä vivahde joka saa ottamaan toisen hömpsyn. Tämä yhdistelmä nostalgiaa ja laatua kelpaa city-vihreän hipsterin makunystyröille… jotta siitä viitsii maksaa 30 € per purkki.

Juoma on siis hyvää. Se on paketoituna nostalgiseen kiehtovaan tarinaan. Ja se myydään utuisessa mutta tyylikkäässä kivijalkaviinakaupassa maistiaisen kera.

Täydellinen paketti.

Pontikkamiesten aika on ohi – eläköön uudet viinan tislaajat

Suomessakin saa nykyään tehdä pontikkaa, jos saa luvan Valviralta. Kitee on kuulemma Suomen ykköspontikkapaikkakunta ja sieltä tulee Alkossakin myytävää Kiteen Kirkasta ja Aito kitteeläinen pontikka -nimistä juomaa. Liekö Valviran asettamat säännöt takana, mutta pontikat on pitänyt laimentaa 40-45% vahvuuteen.

http://yle.fi/uutiset/pontikka_tippuu_kiteella_nyt_laillisesti_ja_luomuna/7393911

Kiteen brändityöryhmä ja markkinointi ei ole oikein onnistunut työssään. En edes tiennyt, että Alkosta saa pontikkaa ennen kuin muutama viikko sitten. Ja kun katsot tuotetta tekevän Suomen Pontikkakeskus Oy:n sivuja, ei ihme ettei kukaan ole tästä kuullut.

Mutta uusi sukupolvi tulee. Lukuisat pienpanimot ja -tislaamot ovat vallanneet Suomen. Ehkä kirkkaimpana kirkkaiden joukossa loistaa Kyrö Distiller, jonka Napue gini voitti viime vuonna 2015 maailman parhaimman ginin palkinnon.

Katso tästä Kyrö Distillerin toimitusjohtajan haastattelu heinäkuulta.

Tekemisen meininki on vähän toinen. Kyse ei ole pelkästään laadukkaasta tuotteesta ja hyvästä tarinasta sen takana (pohjanmaa, maailman puhtaimmat raaka-aineet). Haastattelussa Kyrön tj kertoo kuinka he lähtivät miettimään koko toimitusketjua uudestaan. Ensiksi lähestyttiin ravintoketjun loppupäätä ja portinvartijoita: trendiravintoloita ja niiden baarimikkoja, jotka juomaa laskevat asiakkaiden kurkusta.

Tästä hyvä esimerkki: Itse törmäsin Napueen ensikertaa viime vuonna Suomen ehkä parhaimmilla ja pienimmillä festareilla Muuramen maaseudulla keskellä ei mitään. Kyrö Distiller oli tullut sinne esittelemään juomaa. Heillä oli oma teltta, josta ei saanut muuta kuin Napueen tehtyä geeteetä. Ja oli hyvää.

Toisaalta hän painottaa, että hienolla brändillä ei tee mitään, jos tavaraa ei ole tarjolla. Logistiikan pitää toimia. Nykypäivänä Napueta löytää jotakuinkin jokaisen baarin, hotellin ja ravintolan juomahyllyltä. Mutta pontikkaa ei löydy.

Pelkkä tarina tai myyntitapahtuma eivät merkitse siis vielä paljoakaan. Napuessa ja jenkkien moonshinessä toimii kaikki:

  • hyvä tarina
  • laadukas tuote
  • näyttävästi pakattu
  • logistiikka toimii, tuote on saatavilla
  • myyntitapahtuma on onnistunut, siitä jää hyvä mieli

Tästä oppia pontikkatehtailijoille. Vielä kun Alkosta saisi maistiaiset niin avot. Tai vielä parempi: viinat kivijalkapuoteihin.

2 comments on “Kesätarinoita: Pontikkaa fillarikommareilta

  1. Juha Kostamo on

    Raikas kesäkirjoitus Ville, ihan herahtaa vesi kielelle ja muistot opiskeluaikojen kemian harjoitustöistä palailevat pätkittäin mieleen. Harvoin on kouluasioihin tullut paneuduttua niin innokkaasti ja vapaaehtoisesti kuin teekkaripoikien ”käytännön kemiaa kesäkurssi 1:llä”.

    Brändäys on tosi tärkeää. Itselle ei, edes Kiteeltä kotoisin olleena, tulisi mieleen Suomessa huuhdella hyvän aterian jälkeen makunystyröitä pontikalla. Italiassa lomaillessani olen tehnyt sen useasti. Grappahan on vaan ”pontikkaa with a twist”.

    Vastaa
    • Ville Niemijärvi on

      Kiitos Juha!

      Hyvä kun mainitsit grapan. Itsellä on ihan samat kokemukset. Italian lomilla grappaa on maisteltu niin aperatiivina kuin huuhdottu sillä ruokailun jälkeen pastat alas kurkusta. On sitä tuotu kotiakin asti. Silloin kun on brändäys onnistunut.

      Löytyy nimittäin aivan kaameaakin grappaa, jota voi käyttää ainoastaan poikain kanssa juomapeleissä.

      Vastaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Yhteydenotto

Mikäli olet kiinnostunut yrityskohtaisista palveluista tai sinulla kysyttävää palvelujemme sisällöstä, niin ota yhteyttä oheisella lomakkeella tai soita Mikalle numeroon 040 845 8432.

Please leave this field empty.