Asiakaspoistuman ennustaminen (tele)

26.8.2016

Asiakkaamme oli teleoperaattori, joka oli aloittamassa ennakoivan analytiikan hyödyntämistä. Tyypillisestihän teleoperaattoreilla on erittäin kattavasti asiakkaistaan dataa hyödynnettäväksi.

Louhphoneian rooli

Projektin aikana koulutimme Asiakkaan asiakastiimiä toteuttamaan itsenäisesti ennakoivan analytiikan malleja. Lisäksi toteutimme joukon asiakaspoistuman ennustemalleja eri liiketoiminta-alueille.

Ei ole yllättävää, että asiakaspoistumaa selittää mm. asiakkaan demografiset tiedot, maksuhistoria ja palveluiden hinnat. Kaksikymppinen ja rahaton nuori vaihtaa todennäköisemmin paremman liittymän perässä kuin keski-ikäinen mies, jonka koko perheellä on liittymät samasta paikasta.

Asiakaspoistuma-analyysi auttoi identifioimaan kunkin asiakkaan riskin lähteä lähikuukausina. Tulosten tulkinnan kautta taas kohdennetaan eri asiakasryhmille erilaisia toimenpiteitä, joiden toivotaan johtavan asiakkuuden jatkumiseen.

Mitä opimme

Yhteenveto

Teleoperaattori on tehnyt merkittäviä panostuksia analytiikkaan ja se on olennainen osa nykyistä toimintaa.

Ennakoivan analytiikan ratkaisut

Lue lisää

Yhteydenotto

Mikäli olet kiinnostunut yrityskohtaisista palveluista tai sinulla kysyttävää palvelujemme sisällöstä, niin ota yhteyttä oheisella lomakkeella tai soita Mikalle numeroon 040 845 8432.

Please leave this field empty.